muziekdoosje Anton Pieck plein. (Bron Efteling bv)

Voorgeschiedenis bij de Efteling

De reiziger is een beeld op het Kinderspoorplein  gemodelleerd naar een tekening van Anton Pieck. Een man in 19e eeuws reistenue, met rieten en lederen valies en hoge hoed, staat met zijn rug naar het station.
Een schildering gebaseerd op deze tekening is een aantal maal op het stationsgebouw van het Kinderspoor te vinden. In silhouet siert hij de groepsbagagekluizen in het Marerijk.
Sinds december 2007 wordt de reiziger iedere Winter Efteling vervangen door een versie met sjaal, ski's en skistokken zodat hij past bij de langlaufbaan die hier in de winterperiode tot en met 2019-2020 te vinden was.

In augustus 2011
bracht de Efteling als souvenir en relatiegeschenk een vrij exclusief beeldje uit op basis van het ontwerp van de Reiziger. Het werd in een oplage van tweehonderdvijftig exemplaren verkocht voor € 199,-. Sinds juni 2016
is hij ook te zien in de Zoötroop in Station de Oost.

.

Het idee ontstaat naar werkelijkheid!☝🏻

De wereld vol wonderen Efteling fanclub starte officieel 17 maart 2018. Waarbij we echt nog in een start fase zaten.

Een jaar later begonnen wij met het bedenken van een officieel karakter een boegbeeld wat alles gaat verbinden. Waarbij hij regelmatig voorbij komt bij wereld vol wonderen Efteling fanclub backstage. Het karakter (De reiziger) past precies in ons imago.

Een echte passende stem geeft James meer leven.

James pieckfeyn de praeter wilde we tot leven wekken met een heuse stem. John Lemmen geeft hem zijn karakter die iedereen tegenwoordig kent.

Stukje geschiedenis van John Lemmen

John Lemmen heeft in jaar 1998 & 1999 Op het oude Anton Pieck plein ook gewerkt. Waarbij de traptreintjes toentertijd ook onderdeel van was. De locatie was achter het volk van Laaf.

Vandaar dat de wereld vol wonderen Efteling fanclub de reiziger koppelt aan het Anton Pieck plein te Marerijk. Het reizen in de wereld van de Efteling gaf ons de doorslag.

Geen naam?!

Enkel de naam De reiziger was bekend in het attractiepark. Toen is de wereld vol wonderen Efteling fanclub naar een naam gaan zoeken wat de betovering van de Efteling verbind. James pieckfeyn de praeter heeft een kleine transformatie ondergaan die passend is bij de sprookjesachtige fanclub. En zo is het bij de wereld vol wonderen Efteling fanclub als een echte sprookjesachtige beleving ontstaan.

Herkenning.

Ons boegbeeld van de wereld vol wonderen Efteling fanclub! De verteller en de man met een belangrijke boodschap!  James pieckfeyn de praeter neemt je graag als gids mee in de betoverende wereld van de Efteling.

Ouderwets nostalgie

Zijn woonplaats bij het Anton Pieck plein te Marerijk.

James pieckfeyn de praeter is gast vrij en heet iedereen welkom bij de magische wereld vol wonderen Efteling fanclub.